środa, 19 grudnia 2012

PODRÓŻUJ, MÓDL SIĘ I KOCHAJ :)

Podróżuj, módl się i kochaj - Beata Pawlikowska
 Autor: Beata Pawlikowska
Tytuł:  Podróżuj, módl się i kochaj
Liczba stron: 96
Wydawnictwo:  G+J RBA Sp. z o.o. &Co. Spółka Komandytowa
Ocena: 5/6 7/10

 Za oknem sypie śnieg, a ja zatęskniłam za dużą dawką słońca, dlatego razem z Beatą Pawlikowską przeniosłam się w egzotyczne klimaty Bali.
Kuta to tutaj się zatrzymujemy, w otaczającej nas przestrzeni widzimy ciągnąca się plażę. Znakiem rozpoznawczym tego miejsca są również ciasne, wąskie ulice, po których przeciskają się samochody 
i motocykle. Piesi są tam ignorowani. Jeśli chodzi o kuchnię jest bardzo pikantna, wręcz paląca.

Kolejnym miejscem jest Ubud, stamtąd motocyklem udajemy się dalej. Dojeżdżamy do raju na Ziemi. Balijskie domy i hotele są niezwykłe, gdyż nie posiadają ścian. Wszędzie otwarta przestrzeń.
Następnym gwoździem programu jest odwiedzenie szamana, który wystąpił w książce i filmie "Jedz, módl się i kochaj". I tak odwiedzamy słynnego Ketuta, który liczy sobie 100 lat!!! Pobieramy numerek i cierpliwie czekamy na swoją kolej.
Poznałyśmy cywetę, czyli łaskuna muzanga, który lubi owoce dojrzałej kawy. I tak z jego odchodów, które są oczyszczane powstaje najdroższa kawa na świecie!!!Wokół również rozprzestrzeniają się pola ryżowe, które mają słoneczny, zielony kolor. Widzimy też goździki, cynamon, pieprz, kawę, kakaowce. Na koniec spotkała nas ulewa, która nie chciała dać za wygraną, ale dzięki plastikowym płaszczom przeciwdeszczowym dałyśmy sobie radę.

2 komentarze:

  1. BARDZO LUBIĘ I PODZIWIAM PANIĄ PAWLIKOWSKĄ. TAK SAMO JAK CEJROWSKIEGO I WOJCIECHOWSKĄ. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś bardzo Pawlikowską lubiłam, ale potem zaczęłam czytać coraz więcej książek podróżniczych i jakoś do niej dystansu nabrałam...

    Zgadzam się, że w pochmurną pogodę najlepiej jest czytać podobne lektury ;).

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.