niedziela, 26 marca 2017

PRETTY LITTLE LIARS. KŁAMCZUCHY - Sara Shepard

Autor: Sara Shepard
Tytuł: Pretty Little Liars. Kłamczuchy
Tytuł oryginału: Pretty Little Liars
Cykl: Pretty Little Liars. Tom I
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 288
ISBN: 9788375151688
Ocena: 6/10 (dobra)

Parę lat wstecz, hitem stała się seria Pretty Little Liars, która stała się inspiracją do nakręcenia serialu. Jak wiecie do nowości stricte młodzieżowych podchodzę z dystansem, ale szukając niezobowiązującej lektury, która zapewni mi wieczorny relaks po ciężkim dniu zdecydowałam się na pierwszą część serii pt. "Kłamczuchy". Cieszy mnie fakt, że zaczęłam czytać bodajże po 5 latach od premiery, co sprawiło, że podeszłam do tej lektury świeżo i bez tego szumu medialnego.


Początek historii może wydawać się banalny, a epicentrum wydarzeń staje się liceum, do którego uczęszcza Alison - gwiazda, bogata, popularna, a do tego piękna. Dobiera sobie czwórkę przyjaciółek: Arię, Hannę, Emily oraz Spencer, które traktują to jako zaszczyt. Dziewczyny zwierzają się sobie z najgłębiej zakopanych sekretów i nie widzą, że są manipulowane przez główną bohaterkę. Któregoś dnia Alison znika bez śladu, a zgrana dotychczas paczka, rozpada się. Po 3 latach ciało nastolatki zostaje znalezione, a dziewczyny dostają anonimowe smsy podpisane tajemniczą literą A, z sekretami, które znała tylko Alison i które nie mogą ujrzeć światła dziennego. Przyjaźń dziewczyn rodzi się nowo, ale tym razem spoiwem, które je łączy jest nie tylko mroczny sekret, ale strach.

"Pretty Little Liars. Kłamczuchy" to książka, która jest połączeniem obyczaju z kryminałem. Historię, którą przedstawiła autorka czyta się szybko, to za sprawą prostego warsztatu oraz małej objętości. Swoistym zabiegiem, było podzielenie rozdziałów na bohaterki. Dzięki takiemu działaniu czytelnik dostaje szansę na poznanie każdej z dziewczyn. Warto także wspomnieć, że książka jest wprowadzeniem do serii, a inspiracją do jej napisania stały się prawdziwe wydarzenie z czasów szkolnych autorki. 

Podsumowując moje pierwsze spotkanie z twórczością Sary Shepard uważam za udane. Książkę czytało mi się szybko i przyjemnie, jak przystało na literaturę rozrywkową. Główna bohaterka wprawdzie mnie irytowała, ale cóż taka rola szkolnej gwiazdy. Na szczęście pozostałe dziewczyny dało się polubić. Czuję lekki niedosyt, bo oczekiwałam, że akcja będzie bardziej dynamiczna, ale jak wszyscy mówią to jest dopiero wstęp do całej serii, więc liczę, że w kolejnych tomach będzie ten moment kulminacyjny. Nie ma co ukrywać, że nie jest to literatura wysokich lotów, jednak spędziłam przy niej miło czas. Polecam szczególnie młodzieży, fanom serialu oraz tym co chcą odpocząć od "trudnej" literatury. 



4 komentarze:

  1. Książki nie czytałam, ale za to serial uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej serii powiedziałam NIE - za długa :( seriali nie oglądam

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba nie jest książka dla mnie. Raczej jej nie przeczytam, bo brzmi dość młodzieżowo, a i fabuła mnie nie zaintrygowała jakoś.

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam jedną część ale jakoś chyba nie dla mnie. Choć może nie był po prostu na nią czas :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.