piątek, 13 lutego 2015

ENGLISH MATTERS - nr 50

Panie i Panowie dziś mam przyjemność zaprezentować jubileuszowy numer (już 50) magazynu English Matters. Wprawdzie nie śledziłam rozwoju magazynu od początku jego powstania, ale dołączyłam do grona stałych czytelników ponad rok temu. Mogę powiedzieć, że każdy numer zaskakuje mnie różnorodnością tematów, perfekcyjną szatą graficzną oraz najważniejsze rzetelnym wyjaśnieniem słownictwa. Aby nie przedłużać przejdę do omówienia magazynu, w którym znajdziecie 7 działów, na które składa się 12 artykułów.


This and That
Jako, że numer jest jubileuszowy, to w tym dziale można znaleźć podsumowanie tematów, jakie były poruszane na łamach magazynów English Matters.

People and Lifestyle
Tutaj można przeczytać 3 artykuły. Pierwszy z nich "Budding Royals" dotyczy rodziny królewskiej, czyli Kate i Williama. Trudno się dziwić, że cieszą się takim zainteresowaniem na całym świecie, wyglądają na bardzo miłych i ciepłych ludzi. Ale ważnym aspektem tego obszernego artykuły jest również nawiązanie do osoby Diany.
"About the US Department of State" to z kolei wywiad z osobą Adele Ruppe, która opowiada o amerykańskiej polityce dyplomatycznej. 
Ostatni z artykułów "Making Learning Easier" porusza kwestie różnorodnych sposobów nauki od tradycyjnych karteczek po zaawansowane urządzenia technologiczne.

Culture
W tym dziale znajdziemy, aż 4 teksty. Pierwszy z nich "Grey Uncovered"  dotyczy jakże sławnej trylogii Greya, który wchodzi już dziś na ekrany polskich kin. W samym środku magazynu znajdziemy w formie plakatu Phrasal Verbs, czyli możemy sobie przyczepić na ścianę, bądź drzwi i ćwiczyć :)
"University with a Soul" to artykuł, który dotyczy uniwersytetów w Szkocji, Walii i Irlandii. 
Na koniec coś dla lubiących muzykę, czyli Don MCLean i utwór "American Pie".

Language
W tym dziale znajdziemy tylko jeden artykuł "What's in a Name?", czyli co nieco o idiomach i angielskich powiedzonkach.

Travel
Nie będę ukrywać, że jako pasjonatka podróży i turystyki to mój ulubiony dział i zawsze czekam z niecierpliwością jaki kraj czy rejon wybierze redakcja magazynu Colorful Media. "Dizzying Amsterdam" jak już łatwo się domyślić to podróż ulicami samego Amsterdamu, do którego nabrałam ochoty pojechać.

Conversation Matters
To również mój ulubiony dział, ponieważ jest bardzo praktyczny. "In a Mountain Resort" to przykłady rozmów dotyczących ściśle określonych sytuacji. Można nauczyć się jak rozmawiać w hotelu, czy wypożyczając sprzęt zimowy.

Leisure
"Annual Celebrations", czyli rzecz o obchodzeniu rocznic.

Jubileuszowy numer magazynu Colorful Media jak zwykle trzyma poziom. Najbardziej zaciekawiły mnie artykuły o rodzinie królewskiej, o sposobach skutecznej nauki, o Greyu, Amsterdamie i praktycznych rozmówkach. Szata graficzna jest bardzo przejrzysta, terminologia słów wyjaśniona rzeczowo. Poszczególne artykuły można wysłuchać w pliku mp3 na stronie Wydawnictwa, a także pobrać listę słówek w pliku PDF. Trzeba zauważyć, iż Wydawnictwo zdecydowało się na zapis fonetyczny trudniejszych wyrazów, czego mi bardzo brakowało. Polecam taka forma czytania połączona z nauką na pewno Wam nie zaszkodzi, a podtrzyma kontakt z językiem, tym bardziej, jeśli nie używacie go na co dzień.  


Magazyny Colorful Media dostępne są w dobrych salonach prasowych,  EMPiK-ach na terenie całego kraju oraz na kiosk.colorfulmedia.pl

Za udostępnienie magazynów dziękuję Wydawnictwu Colorful Media

8 komentarzy:

  1. Najbardziej w tym numerze zainteresował mnie artykuł o Amsterdamie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kupię sobie ten magazyn. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z English matters, mimo że słyszałam o nim już dużo dobrego. Tym postem mnie zaciekawiłaś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy mieszkałam w Polsce to kupowałam ten magazyn :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To według mnie jeden z lepszych numerów EM.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, zaciekawił mnie "Grey"

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten numer podobał mi się o wiele bardziej, niż poprzedni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze najpierw zerkam do działu "Travel". :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię to czasopismo i jestem po lekturze tego numeru. Teraz czekam na kolejny :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.