piątek, 2 stycznia 2015

ITALIA MI PIACE! - Nr 4/2014

Z językiem włoskim miałam styczność w licem, więc od tego momentu minęło już sporo czasu, dlatego, gdy na rynku ukazał się magazyn Italia Mi piace! postanowiłam sobie co nieco odświeżyć z tego iście melodyjnego i wydaje mi się, że łatwego w przysposobieniu języka. Numer 4/2014 składa się z 8 działów, w których znajdziemy, aż 11 różnorodnych artykułów. Aby nie przedłużać przedstawię artykuły w poszczególnych działach:


Di tuutto un po' zawiera dwa bardzo zróżnicowane artykuły. Pierwszy z nich "Chi ha inventato la pizza" dotyczy wynalezienia pizzy. Byłam szczerze zdziwiona, że ta potrawa istnieje już tyle czasu. Drugi artykuł "La via dei presepi a Napoli" nawiązuje do Szopki Bożonarodzeniowej w Nepalu.

Persone e stili di vita to dział, w którym również znajdziemy dwa artykuły. "Gino Strada: una vita contro le guerre, dentro le guerre" to dosyć obszerny tekst, ale i bardzo ciekawy o nieprzeciętnym chirurgu, Jesteście ciekawi dlaczego? Następny artykuł "Giulia Scarpaleggia: blog e cucina, passione infinita"  to wywiad poświęcony blogerce kulinarnej, której pasja jest tak olbrzymia, że nawet popełniła książkę kucharską.

Società e costumi to kolejne dwa interesujące artykuły. Pierwszy "L'Italia del boom economico raccontata dai film" to rzetelny artykuł poświęcony przemysłowi filmowemu. Z kolei " La <>, incontro fra tradizione e contaminazione" dotyczy zmiennych stylów w sztuce.

Cultura tutaj mamy jeden artykuł, ale dosyć długi, a dotyczy osoby Giovannni Allevi. Jestem ciekawa czy zgadniecie czym trudni się ten człowiek, podpowiem, że chodzi o muzykę :)

Lavoro e innovazione, w dziale tym znajdziemy artykuł "AppTripper: quale emozione cerchi?", który zaprowadzi nas w świat technologii. Jaki będzie tego skutek? 

Ambiente tu znajdziemy artykuł pt. " Ecosostenibile è bello", czyli co nieco o odnawialnym źródle energii, za czym idzie także oszczędzanie.

Viaggiio to w każdym numerze mój ulubiony dział, a w nim dosyć szeroko o Bolonii.

Ricetta to również lubiany przeze mnie dział, bowiem nie ma go w innych magazynach. Tym razem można znaleźć przepis włoskich racuchów, które są świetną propozycją na karnawałowy czas.

"Italia Mi piace!" to magazyn językowy, który po raz kolejny okazał się miłym, ciekawym, ale przede wszystkim pożytecznym przerywnikiem pomiędzy lekturami. Szata graficzna jest bardzo przejrzysta, co w przypadku takiego magazynu jest szalenie ważne. Co, zatem idzie, łatwo w oko wpadają słówka, jeśli ktoś jest wzrokowcem (jak ja), to bez problemu większość z nich przyswoi. Dobór artykułów w tym numerze był różnorodny, ale najbardziej zainteresowały mnie o pizzy, filmach i Bolonii.

Magazyny językowe Colorful Media można kupić w EMPik-ach i dobrych salonach prasowych na terenie całego kraju oraz na stronie kiosk.colorfulmedia.pl

Za udostępnienie magazynu dziękuję serdecznie Wydawnictwu Colorful Media

14 komentarzy:

  1. Nie znam Włoskiego i obawiam się, że nic bym nie zrozumiała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prosty język, łatwo wpada w ucho, więc myślę, że nie byłoby tak źle :)

      Usuń
  2. Chyba zacznę się uczyć włoskiego, bo melodyjny, bo weseli ludzie, piękne zabytki, no i to czasopismo. Myślę, że warto?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój włoski ogranicza się do kilku słówek, które lubiła wtrącać moja babka, za czasów kiedy jeszcze jeździła tam pracować. Więc spasuję, choć muszę powiedzieć, że Ci, którzy znają ten język, powinni się skusić na te czasopismo, bo jeszcze nigdy nie zawiodłam się na Colorful Media :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Magazyny z tego wydawnictwa są fantastyczne :) Wiele można się z nich nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja chciałabym dobrze mówić po niemiecku, angielsku i jeszcze hiszpański mi się marzy. :) Wszystkiego dobrego w nowym roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiszpański jest bardzo podobny do włoskiego z tego co słyszałam, ach kto by nie chciał dobrze mówić, dziękuję i wzajemnie :)

      Usuń
  6. Ja to tam wole hiszpański niż włoski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia upodobań, chociaż te 2 języki są do siebie podobne :)

      Usuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.