czwartek, 4 grudnia 2014

ODZIEŻ UŻYWANA - praca zbiorowa

Autor: Praca zbiorowa
Tytuł: Odzież używana
Seria: Czas na biznes
Liczba stron: 14
Forma wydania: E-book
Wydawnictwo: Colorful Books, Poznań 2013
ISBN: 9788363799595

Wydawnictwo Colorful Media, które jest znane z publikacji magazynów językowych, postanowiło rozszerzyć swoje horyzonty i sprawdzić się w zupełnie innej dziedzinie, mianowicie biznesu. Wydawnictwo pod nazwą Colorful Books wydało w formie e-booków, mini poradników, serię, która nazywa się "Czas na biznes". Publikacje w dużej mierze skierowane są do osób, które rozważają założenie własnej działalności gospodarczej,a dziś przedstawię Wam pomysł na biznes z odzieżą używaną.


Za początki sklepów z odzieżą używaną uważa się lata 70 ubiegłego wieku. Wówczas studenci, zwykli ludzie, czy artyści zaczęli poszukiwać ubrań, które wyróżnią ich z tłumu, ale i podkreślą ich osobowość. W Polsce moda na second handy przyszła w latach 90 ubiegłego wieku.
Kto zastanawia się nad otworzeniem takiego biznesu, musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na rynku, który jest obfity w tej materii, znajdzie się dla niego miejsce? Należy również poddać analizie koszty otwarcia, utrzymania i zysku. 

Publikacja podzielona została na 8 krótkich rozdziałów:
  • Charakterystyka rynku - dotyczy przedstawienia rynku związanego z działalnością sklepów z odzieżą używaną, autorzy tutaj powielają dane statystyczne, a także analizują, kto jest potencjalnym klientem takich sklepów,   
  • Konkurencja - dotyczy zwrócenia uwagi na pobliskie otoczenie, ile takich sklepów w pobliżu działa, a także należy podjąć strategię zwrócenia uwagi klienta,
  • Kadra - dotyczy zatrudnienia odpowiedniego personelu, bowiem nie każdy dobrze się czuję kupując używaną odzież, a na to z kolei wpływa przeświadczenie wśród naszych rodaków, że tylko biedni kupują w second - handach,
  • Plan marketingowy - dotyczy zwrócenia uwagi na lokalizację, ceny oraz asortyment. Jeżeli wystrój, towar i atmosfera spodobają się pierwszym klientom, istnieje wówczas duża szansa na marketing szeptany, który wciąż jest skutecznym i sprawdzonym zabiegiem marketingowym i zupełnie darmowym,
  • Lokalizacja - dotyczy podjęcia decyzji  o lokalizacji, czy to będzie centrum miasta (wtedy można liczyć na duże zaplecze klientów, ale wysoki czynsz), czy może obrzeża (wtedy trzeba dostosować odpowiednio cenę i wyeksponować towar). Korzystnym rozwiązaniem pozostaje pasaż handlowy, gdzie czynsz może być dużo niższy, ale i może przyciągnąć potencjalnych klientów,
  • Plan techniczny - dotyczy ustalenia profilu sklepu i sposobu pozyskiwania towaru. Najczęstszym rozwiązaniem jest zakup odzieży używanej od hurtowników. Natomiast, jeżeli zdecydujemy prowadzić się kilka sklepów naraz, wówczas korzystniejsze jest samodzielne sprowadzenie towaru z Zachodu,
  • Wyposażenie- dotyczy zakupu niezbędnych rzeczy do sklepu (wieszaki, kasa, lada),
  • Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony - dotyczy zarówno plusów, jak i minusów prowadzenia sklepu.
"Odzież używana" to mini poradnik dotyczący otworzenia własnej działalności gospodarczej, w tym wypadku konkretnie sklepu z odzieżą używaną. Po krótkiej, ale treściwej analizie na otwarcie małego sklepu bym się nie zdecydowała, gdyż wypierają je duże, nawet centra z odzieżą używaną. Ale publikacja rzuca światło na kilka innych pomysłów, które jeszcze nie opanowały rynku, chociażby komisy odzieży używanej, których faktycznie jest mało. Treść zawarta w tymże poradniku została przedstawiona klarowanie, podane zostały przykładowe koszty, czy zyski. Całość oceniam bardzo pozytywnie.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Colorful Books

4 komentarze:

  1. Pomysł jest fajny, ale na 14 stronach raczej trudno wyczerpać temat. Chyba, że pokuszą się o wydawanie takich publikacji cyklicznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli ktoś ma zamiar otworzyć taki biznes, to czemu nie. Ja nie zamierzam, więc to publikacja nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł:) ale ze mnie bizneswoman byłaby chyba słaba;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.