Autor: Praca zbiorowa
Tytuł: Odzież używana
Seria: Czas na biznes
Liczba stron: 14
Forma wydania: E-book
Wydawnictwo: Colorful Books, Poznań 2013
ISBN: 9788363799595
Wydawnictwo Colorful Media, które jest znane z publikacji magazynów językowych, postanowiło rozszerzyć swoje horyzonty i sprawdzić się w zupełnie innej dziedzinie, mianowicie biznesu. Wydawnictwo pod nazwą Colorful Books wydało w formie e-booków, mini poradników, serię, która nazywa się "Czas na biznes". Publikacje w dużej mierze skierowane są do osób, które rozważają założenie własnej działalności gospodarczej,a dziś przedstawię Wam pomysł na biznes z odzieżą używaną.
Za początki sklepów z odzieżą używaną uważa się lata 70 ubiegłego wieku. Wówczas studenci, zwykli ludzie, czy artyści zaczęli poszukiwać ubrań, które wyróżnią ich z tłumu, ale i podkreślą ich osobowość. W Polsce moda na second handy przyszła w latach 90 ubiegłego wieku.
Kto zastanawia się nad otworzeniem takiego biznesu, musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy na rynku, który jest obfity w tej materii, znajdzie się dla niego miejsce? Należy również poddać analizie koszty otwarcia, utrzymania i zysku.
Publikacja podzielona została na 8 krótkich rozdziałów:
- Charakterystyka rynku - dotyczy przedstawienia rynku związanego z działalnością sklepów z odzieżą używaną, autorzy tutaj powielają dane statystyczne, a także analizują, kto jest potencjalnym klientem takich sklepów,
- Konkurencja - dotyczy zwrócenia uwagi na pobliskie otoczenie, ile takich sklepów w pobliżu działa, a także należy podjąć strategię zwrócenia uwagi klienta,
- Kadra - dotyczy zatrudnienia odpowiedniego personelu, bowiem nie każdy dobrze się czuję kupując używaną odzież, a na to z kolei wpływa przeświadczenie wśród naszych rodaków, że tylko biedni kupują w second - handach,
- Plan marketingowy - dotyczy zwrócenia uwagi na lokalizację, ceny oraz asortyment. Jeżeli wystrój, towar i atmosfera spodobają się pierwszym klientom, istnieje wówczas duża szansa na marketing szeptany, który wciąż jest skutecznym i sprawdzonym zabiegiem marketingowym i zupełnie darmowym,
- Lokalizacja - dotyczy podjęcia decyzji o lokalizacji, czy to będzie centrum miasta (wtedy można liczyć na duże zaplecze klientów, ale wysoki czynsz), czy może obrzeża (wtedy trzeba dostosować odpowiednio cenę i wyeksponować towar). Korzystnym rozwiązaniem pozostaje pasaż handlowy, gdzie czynsz może być dużo niższy, ale i może przyciągnąć potencjalnych klientów,
- Plan techniczny - dotyczy ustalenia profilu sklepu i sposobu pozyskiwania towaru. Najczęstszym rozwiązaniem jest zakup odzieży używanej od hurtowników. Natomiast, jeżeli zdecydujemy prowadzić się kilka sklepów naraz, wówczas korzystniejsze jest samodzielne sprowadzenie towaru z Zachodu,
- Wyposażenie- dotyczy zakupu niezbędnych rzeczy do sklepu (wieszaki, kasa, lada),
- Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony - dotyczy zarówno plusów, jak i minusów prowadzenia sklepu.
Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Colorful Books

Pomysł jest fajny, ale na 14 stronach raczej trudno wyczerpać temat. Chyba, że pokuszą się o wydawanie takich publikacji cyklicznie.
OdpowiedzUsuńJeśli ktoś ma zamiar otworzyć taki biznes, to czemu nie. Ja nie zamierzam, więc to publikacja nie dla mnie.
OdpowiedzUsuńDokładnie.
UsuńCiekawy pomysł:) ale ze mnie bizneswoman byłaby chyba słaba;)
OdpowiedzUsuń