sobota, 23 marca 2013

BLOGOSTAN

Autor: Joanna Opiat - Bojarska
Tytuł: Blogostan
Liczba stron: 308
Wydawnictwo: Replika 2012
ISBN: 978-83-76741-78-9
Ocena: 7/10


W dzisiejszych czasach jednym z nieodzownych narzędzi, które wtargnęło w ludzkie życie jest internet. Czasami jesteśmy zmuszeni korzystać z niego, jako, że wymaga tego nasza praca zawodowa, ale też chętnie korzystamy z internetu w życiu prywatnym. Warto wyznaczyć sobie granicę, bo notorycznie korzystanie z sieci może nam zasłonić nam prawdziwie dostrzeganie świata, ale także przysłonić własne życie i problemy, których nie widzimy, bądź też nie chcemy widzieć.

Joanna Opiat-Bojarska ukończyła Poznańską Akademię Ekonomiczną. Prowadzi firmę związaną z pośrednictwem nieruchomości. Jej przygoda z pisaniem zaczęła się od bloga, ale najpierw musiała stoczyć bój z chorobą. Powieścią debiutancką autorki jest "Kto wyłączy mój mózg".

Bohaterką "Blogostanu" jest Sylwia Michalak, która wkracza w "dorosły" świat. Na pozór wiedzie poukładane życie, ma chłopaka, skończyła studia, dostała wymarzoną pracę w agencji nieruchomości.. Jednak wolny czas poświęca na przeglądaniu stron internetowych, szczególnie blogów. Tak jej ten świat się podoba, że decyduje się na stworzenie własnego bloga i dzielić swoimi spostrzeżeniami, przeżyciami, a także sukcesami w życiu zarówno prywatnym, jak i zawodowym.
Sylwii życie się zmienia bowiem odnajduje ją przyrodni brat, co jest dla niej oczywistym szokiem, gdyż nie miała pojęcia o jego istnieniu. Pierwsze co robi dziewczyna to dzieli się tym faktem na swoim blogu. Gdy widzi, że jej blog się cieszy się powodzeniem i jest komentowany przez inne osoby spirala internetowego dziennika ją wciąga do tego stopnia, że nie zauważa ważnych aspektów jej życia. Bowiem Patryk, jej chłopak okazuje się nie być taki idealny i ma ją za nic, z matką nie potrafi rozmawiać o swoich uczuciach i rozterkach, a cudowny szef okazuje się zwykłym oszustem, który nie płaci pensji za wykonaną pracę. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak potoczą się dalsze losy Sylwii i czy bohaterka obudzi się w końcu w rzeczywistości, to zachęcam do sięgnięcia po tę powieść. 

Lektura, która wydawała się być zwykłym czytadłem, okazało się, że zawiera w sobie morał i porusza ważny temat, że łatwo wpaść w pułapkę uzależnienia w sieci. Książka także opisuje relacje damsko-męskie i "prawdziwe", wyrafinowane oblicze mężczyzn, którzy nie mają skrupułów, żeby wykorzystać kobietę. "Blogostan" to także książka, która porusza temat poszukiwania własnego "ja" i swojego miejsca na ziemi. 
W mojej ocenie książka jest bardzo dobra, pomimo, że język nie jest zbyt wyrafinowany, okazuje się przyswajalny przez czytelnika.
"Blogostan" to powieść, która wciąga czytelnika tak samo jak prowadzenie bloga przez Sylwię. Jeśli macie ochotę na lekką opowieść o słodko-gorzkim smaku, to jak najbardziej polecam.

Recenzja bierze udział w wyzwaniu: Polacy nie gęsi...
 

13 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie bardzo tą książką. Teraz mamy takie czasy, że żyjemy w dwóch światach realnym i wirtualnym, i czasami to stanowi problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, smutne jest to, że szalę przewyższa ten świat wirtualny. Cieszę się, że udało mi się Ciebie zaciekawić, a książkę czyta się szybko, więc polecam.

      Usuń
  2. Poluję na nią od jakiegoś czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w końcu się uda dopaść, mi udało się wypożyczyć z biblioteki :)Pozdrawiam

      Usuń
  3. Jedna z lepszych książek jakie ostatnio czytałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trzeba podkreślić, że to jedna z polskich książek i to mało znanej autorki, która w życiu codziennym zajmuje się zupełnie inną dziedziną, ale widzę w Pani Joannie potencjał. Mam nadzieję, że kolejne powieści będą równie udane. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Chciałabym, żeby to przeczytała moja córka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie pozostaje nic innego, tylko jej polecić, być może wyciągnęłaby wnioski na przyszłość :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Hm, bardzo ciekawie się zapowiada. Na pewno do niej sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Cię zachęciłam i będę czekać na Twoje przemyślenia :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Zapowiada się naprawdę interesująco. Już kiedyś zwróciłam uwagę na tę książkę, ale do tej pory jej jeszcze nie spotkałam. Mam nadzieję, że będę miała kiedyś szansę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odkąd tylko zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, postanowiłam przeczytać ją. Co prawda, nie miałam jeszcze okazji do tego, ale mam nadzieję, że uda mi się. Chętnie zapoznam się z historią mojej imienniczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie skorzystam z zaproszenia do świata tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.