czwartek, 27 grudnia 2012

BŁĘKITNY CHŁOPIEC

Błękitny chłopiec - Rakesh Satyal 
Autor: Rakesh Satyal  
 Tytuł: Błękitny chłopiec
Tytuł oryginału: Blue boy
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Znak
Ocena: 3/6 4/10

 Debiut literacki w wykonaniu Rakesh Satyal, uważam za niezbyt dobry. Temat jest ciekawy bo dotyczy poszukiwania własnego ja, jednak czytało mi się ciężko, bo około 2 miesięcy. Jednak postanowiłam się zmobilizować i dotrwać do końca.

Główny bohater Kiran jest chłopcem, który bardzo różni się od swoich kolegów i koleżanek. Fascynują go lalki, potajemnie się maluje w łazience rodziców i chodzi na lekcje baletu. Trzeba mu przyznać, że posiada zmysł artystyczny, jednak nie jest doceniany w tej kwestii. Chłopiec ma przyjaciela, jednak do czasu, gdyż tamten znajduje sobie nowego kolegę. Kiran, więc czuje się samotny i wie, że nikt go nie potrafi zrozumieć.

Bohater widzi w swoim lustrzanym odbiciu błękitną skórę i wmawia sobie, że może być bogiem, jak Kryszna - hinduski bóg.
Powieść również posiada fragmenty erotyzmu, co jakoś mi nie pasowało do tego kolorowego hinduskiego świata.

"Błękitny chłopiec" nie przypadł mi specjalnie do gustu. Niewątpliwym atutem tej książki jest doskonałe przedstawienie świata indyjskiego i hinduizmu, który został połączony ze światem amerykańskim.
Rzadko, kiedy kieruje  się okładką, jednak ta bardzo mnie zaciekawiła, szkoda, że zawartość książki nie była już tak interesująca.

Recenzja znajduje się również na:   http://lubimyczytac.pl/ksiazka/88710/blekitny-chlopiec/opinia/8250776#opinia8250776
 

2 komentarze:

  1. Również skusiłam się piękną okładką, ale całość nie do końca przypadła mi do gustu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozważałam zakup tej książki podczas wyprzedaży w Weltbildzie, ale coś mi mówiło, że to byłby chybiony zakup ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuje za odwiedziny i pozostawienie komentarza. Wszystkie są dla mnie cenne i czytane, chociaż nie zawsze udaje mi się na nie odpowiedzieć.
Zastrzegam sobie prawo do usuwania treści wulgarnych i obraźliwych skierowanych do mnie bądź moich czytelników.